Toimitusehdot

Päivitetty 2.3.2023

YLEISET SOPIMUSEHDOT

Leikkien.fi on Leikkien Group Oy:n (y-tunnus 2012175-8) ylläpitämä verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Leikkien Group Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kaupankäynnissä. Leikkien Group Oy:llä on oikeus päivittää toimitusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta sekä näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.


TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa tai yhteisölaskulla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Painamalla ”Tilaa” painiketta hyväksyt Leikkien.fi verkkokaupan yleiset ehdot.

Hinnat

Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolon.

Tilausvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Asioidessasi asiakaspalvelussamme pidäthän aina mahdollisen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla.


MAKSAMINEN

Meille on tärkeää, että tunnet olosi turvalliseksi tehdessäsi ostoksia verkkokaupassamme. Yhteistyökumppanimme Paytrail Oyj ja Klarna varmistavat, että voit maksaa ostoksesi turvallisesti huolimatta siitä, maksatko verkkopankissa, pankki- tai luottokortilla, mobiilimaksulla, laskulla tai osamaksulla. Paytrailin ja Klarnan tarjoamien palvelun avulla voit tehdä ostoksia verkkokaupassamme paitsi turvallisesti, myös helposti ja joustavasti. Kuluttaja-asiakkaiden lisäksi myös yritykset ja yhteisöt voivat maksaa ostoksensa Paytrailin ja Klarnan palveluilla. Julkisyhteisöille (kouluille, päiväkodeille ja seurakunnille) tarjoamme lisäksi maksutapana pääsääntöisesti verkkolaskuna toimitettavan yhteisölaskun.

Pankkimaksut

Verkkokaupassamme on käytössä kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet:

  • Aktia
  • Danske Bank
  • Handelsbanken
  • Nordea
  • Oma Säästöpankki
  • Osuuspankki
  • POP-pankki
  • Säästöpankki
  • S-pankki
  • Ålandsbanken

Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Korttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassamme seuraavilla korteilla:

  • Visa, Visa Debit, Visa Electron
  • MasterCard, Debit MasterCard
  • American Express

Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa-, MasterCard SecureCode- ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Saajana korttilaskulla näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksumme. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksut

Verkkokaupassamme voit maksaa myös seuraavilla mobiilimaksuilla

Mobiilimaksut ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat:

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Yhteisölasku

Yhteisölasku on maksutapana käytössä vain julkisyhteisöille, kuten päiväkodeille, kouluille ja seurakunnille. Toimitamme yhteisölaskun ensisijaisesti verkkolaskuna. Mikäli yhteisölläsi ei ole käytössä verkkolaskua, toimitamme laskun sähköpostitse. Ohjeita laskutuksellemme voit kirjoittaa tilauksen lisätietoihin. Lue lisää julkisyhteisöille tehtävistä tilauksista ohjeistamme julkisyhteisöille. Yhteisölaskuun liittyen voit toki aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme

Klarna

Klarnalla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Klarna laskulla et tarvitse ostamiseen maksukortin tietoja tai pankkitunnuksia. Tilaaminen onnistuu kätevästi henkilötiedoillasi.

Klarna lasku: Osta nyt - maksa myöhemmin

Klarna laskulla maksat ostohinnan ilman korkoa tai muita maksuja ja vasta, kun tuotteet on toimitettu sinulle. Lasku erääntyy 30 päivän kuluttua tuotteiden toimittamisesta. Lasku lähetetään sähköpostiisi tai voit ladata sen sisäänkirjauduttuasi Klarnan sivuilla. Halutessasi voit maksaa laskun joustavasti myös erissä. Päätöksen luoton myöntämisestä tekee aina Klarna.

Klarna osamaksu: Pilko maksut - joustava erämaksu

Kerää kaikki maksusi yhdelle laskulle ja valitse kuinka paljon maksat kuukausittain. Kaikki Klarna-tilillä maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun maksat Klarnan-tilillä muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Päätät itse, miten paljon maksat joka kuukausi (kuitenkin vähintään 1/24 ja aina vähintään 5 EUR). Voit perehtyä Klarnan luottoihin soveltuviin yleisiin luottosopimusehtoihin Klarnan ehdoista. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti. Päätöksen luoton myöntämisestä tekee aina Klarna.

Klarna kampanja

Klarna tarjoaa aika ajoin asiakkaillemme erilaisia maksuaikakampanjoita. Esimerkkejä kampanjoista ovat mm. kesä- ja joulukampanjat, jolloin esimerkiksi joulukampanjan aikana asiakkaille tarjotaan marras-joulukuussa mahdollisuus maksaa ostoksensa korottomasti vasta helmikuun alussa. Kaikki kampanjalla tehdyt ostokset kootaan kätevästi samalle laskulle. Asiakkaan tulee täyttää Klarnan luottoehdot, jotta kampanjamaksutavan voi valita.

Klarna B2B-yrityslasku

Klarna sopii myös yritysasiakkaiden maksutavaksi. Vaihda kassalla yrityspuolelle, jossa tunnistaudut sähköpostiosoitteen, postinumeron ja y-tunnuksen avulla. Tämän jälkeen voit käyttää myös erillisiä laskutus- ja toimitusosoitteita ja halutessasi syöttää tilaukselle myös viitteen.

Mikäli sinulla on kysyttävää liittyen Klarnan maksutapoihin tai laskuihin, pyydämme sinua olemaan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09 425 99 771. Voit myös asioida Klarnan kanssa heidän verkkosivuillaan. Klarnan asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8-18.

Leikkien Lahjakortti

Voit maksaa ostoksesi tai osan ostoksestasi sähköisellä Leikkien Lahjakortilla lisäämällä lahjakorttikoodin verkkokaupan  kassalla olevaan "Kampanja- tai lahjakorttikoodi"-kohtaan. Lahjakorttia ei voida lisätä tilaukselle jälkikäteen.

Etkö löytänyt vastausta? Lue lisää maksamisesta Usein kysytyistä kysymyksistä.


TOIMITUS

Kaikki tilaukset käsitellään omassa varastossamme Tampereella, josta Postin rekka noutaa lähetykset päivittäin noin klo 16. Lähetykset kuljetetaan varastostamme suoraan Postin lajittelukeskukseen ja ne ovat koko kuljetuksen ajan Postin seurantakoodin alaisia. Ilmoitamme seurantakoodin sähköpostilla myös tilauksen vastaanottajalle, minkä ansiosta tilauksen sijainnin voi tarkastaa milloin tahansa. Sijainnin voit tarkastaa verkkokauppamme tilausseurannasta, Postin lähetysten seurannasta tai OmaPosti-mobiilisovelluksella.

Toimitusaika

Nopeat toimitukset ovat meille kunnia-asia! Toimitusaikamme on vain 1-3 arkipäivää. Tiesithän, että voit noutaa pakettisi Postin noutopisteistä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Paketit jaetaan pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Seinäjoella, Porissa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa automaatteihin myös lauantaisin.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi toimitustavan.

Postipaketti 4,90 eur (yli 60 euron tilaukset toimituskuluitta)

Postipaketti toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen joko pakettiautomaattiin tai postiin pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana päivänä klo 18 mennessä. Kun lähetys on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä, sähköpostina ja OmaPostiin.

Jos noudat paketin postin palvelupisteestä ota mukaan henkilöllisyystodistuksesi. Tarvittaessa voit myös valtuuttaa toisen henkilön noutamaan lähetyksen puolestasi, jolloin hänellä on oltava allekirjoittamasi valtakirja. Voit tehdä noutajalle vapaamuotoisen valtakirjan tai tulostaa Postin valmiin valtakirjan täältä: Postin valtakirja. HUOM! Postin noutopisteisiin toimitettujen lähetysten säilytysaika on 7 vuorokautta.

Kotipaketti 9,90 eur

Postin ovelle toimitettava paketti on helppo tapa vastaanottaa tilaus tai lähettää esimerkiksi Leikkien Lahjapalvelun toimitus suoraan lahjan vastaanottajan kotiovelle.

Posti ottaa yhteyttä vastaanottajaan pääsääntöisesti tilausta seuraavana arkipäivänä sopiakseen paketin toimittamisesta. Suurimmissa kaupungeissa Posti lähettää vastaanottajalle viestin, jonka kautta hän pääsee valitsemaan itselleen parhaan toimitusajan. Alueilla, joissa toimitusajan valinta ei ole vielä käytössä, Posti ottaa yhteyttä soittamalla. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9-21 ja asiakas voi valita hänelle sopivan aikaikkunan pääsääntöisesti 2-4 tunnin tarkkuudella. Vastaanottaja voi myös ilmoittaa OmaPosti-sovelluksessa, että lähetyksen saa jättää ovelle ilman kuittausta. Kotipakettiin sisältyy yksi toimitusyritys. Jos Posti ei tavoita vastaanottajaa tai hän ei valitse aikaa itse toimitusaikaa palautuu toimitus lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.

Toimitus ilman lähikontaktia korona-aikana: Kuljettaja asettaa lähetyksen oven eteen ja soittaa ovikelloa. Hän odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.

Yrityspaketti 9,90 eur

Saat tilaamasi tuotteet kätevästi myös suoraan työpaikallesi! Lähetys jaetaan toimitusosoitteeseen pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana arkipäivänä klo 8-16 välisenä aikana ja luovutetaan kuittausta vastaan. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan noudettavaksi Postin noutopisteeseen.

Nouto 0,00 eur

Tilaus on myös mahdollista noutaa kuluitta Leikkien Outlet -myymälästä Tampereelta (Sarankulmankatu 12). Noudettavat tilaukset toimitetaan luonnollisesti toimituskuluitta. Koska varastomme sijaitsee aivan myymälän vieressä ovat tilaukset noudettavissa lähes heti tilauksen jättämisen jälkeen. Katso myymälän sijainti ja aukioloajat täältä.

Toimitus eri osoitteeseen

Halutessasi voit toimittaa tilauksesi eri osoitteeseen, kuten suoraan lahjan saajalle tai yrityksen/julkisyhteisön toiseen yksikköön. Syötä kassalla ensin omat yhteystietosi (maksajan tiedot) tai yrityksellä laskutusosoite. Tämän jälkeen valitse kohta "Toimitus eri osoitteeseen" ja lisää tilauksen vastaanottajan postiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Huomioithan, että valitessasi toimituksen eri osoitteeseen, Postin noutoilmoitus lähetetään erillisen toimitusosoitteen sähköpostiosoitteeseen ja puhelinnumeroon. Varmistathan siis, että antamasi tiedot ovat oikein, sillä muuten vastaanottaja ei saa lainkaan ilmoitusta saapuvasta lähetyksestä.

Leikkien Lahjakortin toimitus sähköpostiin

Leikkien Lahjakortti toimitetaan sinulle tilausvahvistuksen yhteydessä välittömästi tilauksen tekemisen jälkeen. Löydät tilausvahvistuksesta linkin, josta pääset lataamaan lahjakortin.

PS. Leikkien ♥ luonto

Säästämme luontoa pakkaamalla tilaukset kierrätettyihin pahvilaatikoihin!

Etkö löytänyt vastausta? Lue lisää toimituksista Usein kysytyistä kysymyksistä.


PALAUTTAMINEN

Tavoitteenamme ovat palveluumme sekä tuotteisiimme tyytyväiset asiakkaat ja teemme joka päivä parhaamme tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Valitettavasti kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan, mutta ei hätää, sillä asiakaspalvelumme palvelee asiantuntevasti myös vähemmän mukavissa asioissa. Reklamaatiokäsittelymme hoitaa nopeasti ja ammattimaisesti kaikki mahdolliset ongelmatilanteet, kuten kadonneet lähetykset, vialliset tuotteet tai muut yllättävät ongelmat.

Ongelmia tilauksen toimituksessa?

Viivästynyt toimitus tai kadonnut lähetys? Voit tarkastaa toimituksesi sijainnin verkkokauppamme tilausseurannasta, Postin lähetysten seurannasta tai OmaPosti-mobiilisovelluksella. Voit myös olla yhteydessä Postin asiakaspalveluun tai asiakaspalveluumme, niin selvitämme toimituksesi sijainnin.

Etkö ollut tyytyväinen ostokseesi?

Leikkien.fi tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Palauttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu. Tuotteet voi palauttaa joko Postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan myymäläämme. Leikkien vastaa asiakaspalautuksen kustannuksista, kun palautus on tehty ohjeittemme mukaisesti. Katso ohjeet alla. Palautusoikeuden käyttämisestä on ilmoitettava meille esimerkiksi sähköpostilla. Voitte käyttää myös palautuslomaketta, jonka pääsette lataamaan verkkokaupan Tilausseuranta-sivuilta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Palauttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne palautusoikeuden käytöstä ennen palautusajan päättymistä. Tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Leikkien.fi palauttaa asiakkaalle kaikki saadut suoritukset koskien palautettuja tuotteita, myös mahdolliset toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan) viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen kohteena olevan tavaran vastaanottamisesta. Suoritamme palautuksen samalle maksutavalle, jota olette käyttänyt tilausta maksaessanne.

Onko tuotteessa vika?

Tuotteidemme virhevastuu kattaa tuotteen valmistus- ja materiaalivirheet. Virhevastuu ei kata virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai tavallisesta kulumisesta johtuvia vikoja. Jos havaitset tuotteessa valmistus- tai materiaalivirheen, niin otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ongelmatilanteet

Mikäli toimitus on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä Leikkien asiakaspalveluun mahdollisimman pian, mutta viimeistään 7 päivän kuluttua virheen ilmenemisestä. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tulee sinun tehdä reklamaatio Postille pakettia vastaanotettaessa.

Palautuksissa huomioitavaa

  • Avatuilla ja käytetyillä muovailutuotteilla (esim. muovailuvahalla ja -massalla) ei ole hygieniasyistä vaihto- ja palautusoikeutta.
  • Saadut kampanja-alennukset voivat muuttua palautusta käsiteltäessä. Jos esimerkiksi palautat tilauksesta yhden tai useamman tuotteen ja tilauksen yhteissumma jää palautuksen jälkeen ilmaisen toimituksen edellyttämän rajan alle, peritään postikulut palautuksen yhteydessä, samoin kuin palautettuun tuotteeseen liittyvät mahdolliset kaupanpäälliset.
  • Postin asiakaspalautus koskee vain verkkokaupastamme tilattuja tuotteita.
  • Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia
  • Tarjoamme yhden veloituksettoman asiakaspalatuksen per tilaus. Mikäli tilauksen tuotteita palautetaan useampana asiakaspalautuspakettina veloitamme lilsäpalautuksista 10,00 euroa/kpl. Leikkien pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.
  • Mikäli paketti palautuu lähettäjälle syystä, että tilaukselle on annettu virheellinen nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite käsitellään palautus noutamattomattomana pakettina.
  • Huomioithan, että noutamaton paketti ei ole asiakaspalautus. Veloitamme meille palautuneista noutamattomista lähetyksistä 15,00 euroa toimitus- ja käsittelykuluja. Kulu vähennetään suoraan palautettavasta summasta. Ohjeiden mukaisesti tehty asiakaspalautus on aina maksuton.

Palautusohjeet

1. Pakkaa tuote hyvin. Huomioi, että tuotepakkauksen tulee palautettaessa olla täysin myyntikuntoinen, joten siihen ei tule liimata esimerkiksi osoitetarroja. Ethän myöskään pakkaa palautettavaa tuotetta turhaan ylisuureen laatikkoon.

2. Liitä palautuksen mukaan tilauksen mukana tullut lähetyslista tai palautuslomake, jonka pääset lataamaan verkkokaupan Tilausseuranta-sivuilta.

3. Voit palauttaa lähetyksen aina Postin toimipisteen kertomalla palautustunnuksemme 614369.

Palautus onnistuu myös Postin Helposti-koodilla, jolloin voit palauttaa paketin Postin toimipisteen lisäksi mihin tahansa Postin automaattiin. Helposti-koodin saat valitsemalla "Palauta lähetystunnuksella" osoitteessa posti.fi/palautapaketti.

Jos palauttamasi paketti on pienempi kuin 25 x 35 x 3 cm, voit jättää lähetyksen kirjelaatikkoon lisäämällä paketin/kirjeen päälle alla olevan palautusosoitteen.

HUOM! Lisää palautettavan paketin/kirjeen päälle aina palautusosoite:

Leikkien Group Oy
ASIAKASPALAUTUS 614369
Sarankulmankatu 12
33900 TAMPERE

Etkö löytänyt vastausta? Lue lisää palauttamisesta Usein kysytyistä kysymyksistä.


MUUT EHDOT

Asiantunteva ja tuotevalikoimamme hyvin tunteva henkilökuntamme auttaa sinua mielellään kaikissa tilaukseesi liittyvissä asioissa. Parhaiten tavoitat meidät aina sähköpostitse asiakaspalvelu@leikkien.fi tai puhelimitse 045 123 3450.

Leikkien Group Oy ei vastaa viivästymisestä tai vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä (force majeure). Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Leikkien Group Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Leikkien Group Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Mahdollisiin asiakkaan ja Leikkien Group Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Jos tilanteen erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Lisätietoa asiasta kuluttajille löytyy Euroopan komission verkkovälitteiseltä riidanratkaisufoorumilta (Art. 14, EU asetus No 524/2013). Riitaisuudet käsitellään Leikkien Group Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Lue tietosuojaselosteestamme, miten Leikkien Group Oy suojaa yksityisyyttäsi ja käsittelee henkilötietojasi.

Tuoteryhmät

Omat tiedot

Ostoskorisi on tyhjä

Omat tiedot

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit