Usein kysyttyä


TILAAMINEN

Onko minun rekisteröidyttävä verkkokauppaan, jotta voin tilata?

Sinun EI tarvitse rekisteröityä tilataksesi tuotteitamme. Rekisteröityminen takaa sinulle kuitenkin monia etuja, joten suosittelemme sitä lämpimästi. Rekisteröityneenä asiakkaana tilaaminen on nopeaa ja vaivatonta, koska omat tietosi ja osoitteesi säilyvät muistissa, pääset seuraamaan tarkemmin tilauksesi etenemistä, näet aina koko tilaushistoriasi sekä saat ladattua tilaustesi kuitit ja palautuslomakkeet.

Voiko tilauksen tehdä soittamalla tai sähköpostitse?

Pyydämme ystävällisesti tekemään tilauksen ensisijaisesti verkkokauppamme kautta, sillä verkkokaupassa voit maksaa tilauksen turvallisesti valitsemallasi maksutavalla. Mikäli tilauksen tekemisessä on ongelmia, niin asiakaspalvelumme auttaa mielellään ja opastaa yksityiskohtaisesti tilauksen tekemisessä esimerkiksi puhelimitse puh. 045 123 3450.

Voinko tehdä tilauksen päiväkotiin, kouluun tai muuhun julkisyhteisöön?

Päiväkodit, koulut, seurakunnat sekä muut julkisyhteisöt voivat tilata tuotteitamme verkkokaupastamme, puhelimitse asiakaspalvelustamme 045 123 3450 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@leikkien.fi. Voit myös lähettää tilauksen sähköpostiimme suoraan omasta tilausjärjestelmästänne. Suosittelemme tilauksen tekemistä verkkokaupassa, jossa tilauksen tekeminen onnistuu helposti rekisteröitymättä. Yhteisöille tarjoamme maksutapana yhteisölaskun, jonka toimitamme ensisijaisesti verkkolaskuna. Lue lisää yhteisötilauksista täällä.

Voinko tilata Ahvenanmaalle tai Suomen ulkopuolelle?

Valitettavasti emme tällä hetkellä toimita tilauksia Ahvenanmaalle tai ulkomaille. Voit kuitenkin tehdä tilauksen ulkomailta, esimerkiksi lahjapalvelun toimituksen, jos toimitusosoitteena on Suomi.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Muutosten tekeminen tilauksille jälkikäteen saattaa olla hankalaa, sillä käsittelemme ja toimitamme tilaukset aina mahdollisimman nopeasti. Mikäli huomaat tilauksellasi virheen tai haluat tehdä muita muutoksia tilauksellesi, niin otathan mahdollisimman pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin ehdimme tehdä muutokset ennen tilauksen siirtymistä toimitukseen.

Tein tilauksen ja maksoin sen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Mitä teen?

Järjestelmämme lähettää tilausvahvistuksen automaattisesti sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilauksen yhteydessä. Jos olet jo kurkistanut roskapostikansioon eikä tilausvahvistusta löytynyt sieltäkään, on todennäköistä, että tilauksen yhteydessä antamassasi sähköpostiosoitteessa on ollut virhe :( Voit tarkistaa tilauksesi tiedot tilausseurannasta. Tarvittaessa ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli sähköpostiosoite on ollut oikein, mutta et silti ole saanut tilausvahvistusta on tilauksesi saattanut keskeytyä maksun yhteydessä. Tässä tilanteessa tarkasta onko maksu mennyt käyttämältäsi maksutavalta. Jos näin on, niin maksutapahtuma on vielä maksupalvelutarjoajamme tarkastuksessa ja asia korjaantuu automaattisesti yleensä seuraavana pankkipäivänä. Saat tilausvahvistuksen heti tarkastuksen jälkeen ja tilauksesi lähtee normaalisti käsittelyyn.


MAKSAMINEN

Miten voin maksaa tilaukseni verkkokaupassa?

Verkkokauppamme maksuliikenteestä huolehtivat Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa sekä Klarna Bank Ab tarjoten asiakkaillemme sujuvat, turvalliset ja monipuoliset maksutavat. Voit maksaa tilauksesi verkkopankkimaksuna, korttimaksuna, mobiilimaksuna, laskulla tai osamaksulla. Julkisyhteisöille, kuten päiväkodeille, kouluille ja seurakunnille, on käytössä myös yhteisölasku, jonka toimitamme pääasiassa verkkolaskuna. Lue lisää maksutavoistamme.

Tilasin laskulla, mutta en saanut laskua sähköpostiini. Mitä teen?

Tarkista ensin roskapostikansiosi. Jos lasku ei löydy roskapostienkaan joukosta, niin saattaa olla, että laskuasi ei ole vielä toimitettu. Esimerkiksi OP lasku toimitetaan vasta 31 päivää ostoksen jälkeen ja Walley-lasku ostosta seuraavan kuukauden puolivälissä. Laskun vastaanottoon tai maksuun liittyvissä kysymyksissä olethan yhteydessä laskuntarjoajan asiakaspalveluun:

Mistä löydän Klarna-laskuni?

Klarnan laskun pääset lataamaan uudelleen suoraan Klarnan sivuilta: www.klarna.fi. Kirjaudu sisään Klarnan sivuille sähköpostiosoitteellasi ja pääset tarkastelemaan kaikkia Klarnan kautta tekemiäsi ostoksia. Jos laskua ei löydy tätäkään kautta, niin ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tai puh. 09 4259 9771. Todennäköisesti tilaushetkellä antamassasi sähköpostiosoitteessa on ollut virhe ja sähköpostiosoitteesi korjataan asiakaspalvelun toimesta.

Olin maksamassa tilaustani ja maksutapahtuma keskeytyi. Rahat menivät tililtäni tai ne näkyvät suorituksena kortillani, mutta en ole saanut tilausvahvistusta. Mitä teen?

Tässä tilanteessa keskeytynyt maksutapahtumasi on todennäköisesti vielä maksupalvelutarjoajamme tarkastuksessa ja asia korjaantuu automaattisesti yleensä seuraavana pankkipäivänä. Saat tilausvahvistuksen heti tarkastuksen jälkeen ja tilauksesi lähtee normaalisti käsittelyyn.

Minulla on Leikkien Lahjakortti. Miten se toimii?

Leikkien Lahjakortti käy maksuvälineenä sekä verkkokaupassa että myymälässä. Verkkokaupassa lisää lahjakortissasi oleva koodi kassalla olevaan Kampanja- tai lahjakorttikoodi-kohtaan.


TOIMITUS

Mitkä ovat verkkokaupan toimitustavat?

Toimituksistamme vastaa Posti ja käytössämme on monipuolisesti kaikki Postin eri toimitustavat. Lue lisää toimitustavoistamme. Lisäksi voit noutaa tilauksesi myymälästämme Tampereelta.

Voiko tilauksen toimittaa muuhun toimitusosoitteeseen?

Voit lisätä tilaukselle toisen toimitusosoitteen verkkokaupan kassalla kohdassa "Haluan tilaukseni toimitettavaksi erilliseen toimitusosoitteeseen". Klikkaa kohta auki ja lisää haluamasi toimitusosoite. Erillistä toimitusosoitetta voit hyödyntää esimerkiksi lähettämällä lahjat suoraan lahjansaajalle minne tahansa Suomessa (pl. Ahvenanmaa). Muista tilata lahjatilaukselle myös paketointi!

Mikä on tilauksen toimitusaika?

Nopeat toimitukset ovat meille kunnia-asia! Toimitusaikamme on vain 1-3 arkipäivää. Lisää toimitustavoistamme ja -ajoistamme voit lukea täällä.

Miten voin seurata tilaukseni kulkua?

Sijainnin voit tarkastaa verkkokauppamme tilausseurannasta, Postin lähetysten seurannasta tai OmaPosti-mobiilisovelluksella.

Miksi tilausta ei toimitettu valitsemaani pakettiautomaattiin?

Mikäli lähetys on liian suuri Postin pakettiautomaattiin tai automaatin lokerot ovat täynnä, toimitetaan lähetys pakettiautomaattia lähimpään noutopisteeseen tai toiseen pakettiautomaattiin. Saapumisilmoituksessa saat tiedon, mikäli valittuun pakettiautomaattiin lähetystä ei ole voitu toimittaa sekä tiedon mistä paketin voi noutaa.

Tein tilauksen noudettavaksi myymälästä. Koska tilaus on noudettavissa?

Käsittelemme noutotilaukset aina mahdollisimman nopeasti ja saat sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on valmiina noudettavaksi. Toki voit tulla noutamaan tilaustasi jo ennen sähköposti-ilmoituksen saamista, sillä tilauksen käsittely vie odottaessakin vain hetken. Tilauksia voi noutaa myymälän aukioloaikoina.

Tein tilauksen noudettavaksi myymälästä. Kauanko tilausta säilytetään?

Säilytämme verkkokaupan kautta tehtyjä noutotilauksia 6 kuukautta ja muistuttelemme unohtuneista noutotilauksista sähköpostitse useaan otteeseen. Tilaukseen ja sen noutoon liittyvissä asioissa voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomat tilaukset lahjoitamme hyväntekeväisyyteen.

Tein tilauksen noudettavaksi myymälästä. Voiko joku toinen noutaa tilauksen puolestani?

Voit valtuuttaa toisen henkilön noutamaan tilauksesi myymälästä toimittamalla hänelle tekstiviestinä tai sähköpostina saamasi noutoilmoituksen.


PALAUTTAMINEN

Voinko palauttaa verkkokaupasta ostamani tuotteen?

Verkkokaupastamme ostetuilla tuotteilla on aina 14 vuorokauden palautusoikeus. Lue lisää palautuksesta täältä.

Mistä löydän ohjeet asiakaspalautusta varten?

Ohjeet asiakaspalautuksen tekemiseen löydät täältä. Muistathan, että verkkokauppatilaukset voi aina palauttaa Postin sijaan myös myymäläämme.

En ehtinyt noutaa pakettiani ja se on palautunut

Posti säilyttää paketteja 7 päivän ajan. Mikäli et nouda pakettiasi saapumisilmoituksessa kerrottuun päivämäärään mennessä, palautuu paketti meille takaisin noutamattomana. Huomioithan, että noutamaton paketti ei ole asiakaspalautus. Veloitamme meille palautuneista, noutamattomista lähetyksistä 10,00 euroa toimitus- ja käsittelykuluja, jotka vähennetään palautettavasta summasta.

Miten maksu hyvitetään palautuksen yhteydessä?

Hyvitämme maksun aina tilauksella käyttämällesi maksutavalle. Maksu hyvitetään 14 vrk kuluessa palautuksesta.

Miten voin tehdä reklamaation tuotteesta?

Mikäli tuotteessa on valmistus- tai materiaalivirhe, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@leikkien.fi tai puh. 045 123 3450. Kerro mahdollisimman tarkka kuvaus virheestä ja voit lähettää sähköpostitse myös kuvan virheestä.

Onko tuotteillanne takuu? 

Tuotteillamme ei ole takuuta lukuun ottamatta myyjän lakisääteistä virhevastuuta. Myyjänä Leikkien vastaa tuotteen valmistus- ja materiaalivirheestä, joka on oletettavasti ollut tuotteessa sen ostohetkellä. Virhevastuu on 12 kuukautta ja virheestä on ilmoitettava myyjälle välittömästi. Virhevastuu ei kata virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai tavallisesta kulumisesta johtuvia vikoja.


LEIKKIEN-MYYMÄLÄ TAMPEREELLA

Onko tuotetta myymälässä?

Voit tarkistaa tuotteen saatavuuden verkkokaupastamme. Kaikki verkkokaupassa saatavilla olevat tuotteet löytyvät myös myymälästämme.

Voinko varata tuotteen myymälään?

Saat varattua tuotteen myymälään tekemällä tilauksen verkkokaupan kautta ja valitsemalla tilauksen toimitustavaksi "Nouto 0,00 eur".

Mitkä ovat myymälän aukioloajat?

Myymälän aukioloajat voit tarkistaa täältä.

Miten löydän Leikkien-myymälään?

Löydät Leikkien-myymälän yhteystiedot täältä.

Voinko noutaa verkkokauppatilauksen myymälästä?

Verkkokaupassa voit valita tilauksen toimitustavaksi "Nouto 0,00 eur" ja tilauksesi on noudettavissa myymälästämme lähes välittömästi myymälän aukioloaikana. Leikkien Outlet -myymälän edustalla toimii myös Drive-in-palvelumme.

Voinko palauttaa verkkokauppaostoksen myymälään?

Verkkokauppatilaukset voi aina palauttaa myös myymäläämme.


MUITA KYSYMYKSIÄ

Tilasin lahjakortin, mutta en ole saanut sitä

Lahjakortti toimitetaan sinulle tilausvahvistuksen mukana. Löydät tilausvahvistuksesta lahjakortin koodin sekä linkin, josta pääset lataaman lahjakortin.

Minulla on Leikkien lahjakortti. Voinko maksaa sillä myymälässä?

Leikkien Lahjakortit käyvät maksuvälineenä verkkokaupassa ja myymälässä.

Lahjoitatteko tuotteitanne hyväntekeväisyyteen?

Leikkien haluaa auttaa lapsia oppimaan ja iloitsemaan leikistä. Yritykseemme tulee kuitenkin satoja lahjoituspyyntöjä vuosittain, eikä meillä ole valitettavasti mahdollisuutta osallistua niihin kaikkiin, vaikka haluaisimmekin aina auttaa. Useiden yksittäisten lahjoitusten sijaan olemmekin päättäneet tehdä vuosittain aina yhden suuremman lahjoituksen joulun alla Joulupuukeräykseen.

 

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme!

Tuotehaku

Tuoteryhmät

Oma tili

Ostoskorisi on tyhjä

Oma tili

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit